Recenzja "Czasu Żniw" S. Shannon

Hej!

Dzisiaj przychodzę do Ciebie z recenzją książki pod tytułem "Czasu Żniw"  Samanthy Shannon. Zapraszam do lektury! 



Znalezione obrazy dla zapytania czas żniw


Tytuł:Czas Żniw
Autor: Samantha Shannon
Wydawnictwo: Sine Qua Non


Słów kilka o fabule


Rok 2059. Paige Mahoney (główna bohaterka) jest jasnowidzem- Śniącym Wędrowcem i pracuje w Siedmiu Tarczach dla Jaxona Halla. Pewnego dnia młoda Irlandka, podczas podróży metrem, wpada w ręce sajońskich policjantów, bowiem jest jasnowidzką, co jest surowo karane w państwie, w którym przebywa. Zostaje przetransportowana do Oksfordu- kolonii karnej rządzonej przez tajemniczą rasę z Między Światów, czyli przez Refaitów. Trafia tam do jednego z nauczycieli- Naczelnika, który jest zarazem narzeczonym władczyni krwi- Nashiry Sargas. Paige musi poznać wszystkie zasady panujące w kolonii karnej oraz się do nich dostosować, bo w przeciwnym wypadku poniesie śmierć. Nie przeszkadza jej to jednak w organizacji planów, które mają na celu wyzwolić się spod władzy Refaitów i wrócić z powrotem do domu. Czy jej się uda? Czy znajdzie jakichś sojuszników, którzy jej pomogą w tej trudnej walce? Poznacie wszystkie pytania, kiedy przeczytacie tę książkę.


Moje wrażenia po przeczytaniu



Powieść ta naprawdę bardzo mi się spodobała. Styl pisania autorki jest przyjazny dla czytelnika, przez co książkę czyta się w zastraszającym tempie, chcąc poznać dalsze losy Paige. Podziwiam S. Shannon za ogromną wyobraźnię i za wymyślenie tego całego świata jasnowidzów. Za te wszystkie rodzaje jasnowidzów, za ich podziemne społeczności oraz za ten cały Sajon należą się autorce wielkie brawa. Mam jednak jedno ale. Uważam, że z tymi rodzajami jasnowidzów to autroka troszeczkę przesadziła, bo jest ich za dużo. Ja, przeczytawszy już dwa tomy, dalej nie kojarzę tych wszystkich rodzajów, Powieść, według mnie, jest wspaniała i polecam ją wszystkim, nawet nie czytającym, bo książką tą, moim zdaniem, można wzbudzić w innych pasję do czytania. 



I to chyba koniec. A jeszcze zapomniałem wspomnieć, że książkę mam ze strony czytampierwszy.pl. 
Dzięki za przeczytanie tego posta. Mam nadzieję, że Ci ta moja recenzja się spodobała :). Do następnego posta!


























Komentarze

Często czytane...